Bardzo dużo osób, firm nie słyszało nawet o pozycjonowaniu więc pozwolę sobie trochę przybliżyć ten temat. Otóż pozycjonowanie stron internetowych to uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwań dla danej frazy w wyszukiwarkach internetowych takich jak Google. Jak mawiają ludzie z branży – „Content is King” czyli „Treść jest królem” a „Links is Queen” czyli „Linki są królową”. Co to znaczy? Wiele wyszukiwarek internetowych bardzo ceni unikalne treści – im więcej tym lepiej. Nie toleruje zaś tekstów zduplikowanych, kopiowanych i powielanych. Przejdźmy do „królowej”. Do naszej strony powinno prowadzić jak najwięcej linków z innych stron – najlepiej tematycznych. Najlepiej gdy takie linki mają odpowiedni „anchor” na przykład frazę, na której nam zależy. Linki zdobywać możemy na sporo sposobów. Istnieją systemy wymiany linkami, kupowanie mocnych linków na stronach tematycznych, tak zwane preclowanie lub zwyczajne dodawanie naszej strony do katalogów stron – najlepiej tematycznych. To wszystko to kilka porad na temat pozycjonowania. Do wysokiej pozycji w wyszukiwarkach przekłada się jeszcze dobra optymalizacja strony pod kątem „SEO”. Optymalizacja polega na zmianach w strukturze kodu naszej strony na taki, który jest przyjazny wyszukiwarką.