Oficjalna specyfikacja PlayStation 4:

  • CPU: niskonapięciowy x86-64 AMD “Jaguar”, 8 rdzeni
  • GPU: 1.84 TFLOPS, AMD Radeon™ Graphics Core Next
  • Pamięć: GDDR5 8GB
  • Dysk twardy: wbudowany
  • Napęd optyczny (tylko odczyt): BD 6xCAV, DVD 8xCAV
  • I/O (wyjścia/wejścia): Super-Speed USB (USB 3.0), AUX
  • Komunikacja: Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T), IEEE 802.11 b/g/n, Bluetooth® 2.1 (EDR)
  • Wyjścia AV: HDMI, wyjście cyfrowe (optyczne)

AKTUALIZACJA: 2013-02-21 15:54:11

Na imprezie PlayStation Meeting poznaliśmy trochę nowych informacji dotyczących specyfikacji PS4. Oto one:
CPU: x86-64 AMD „Jaguar”, 8 rdzeni
GPU: 1,84 TFLOPS, oparty o AMD Radeon układ nowej generacji
pamięć: GDDR5 8GB
dysk twardy: wbudowany
napęd optyczny (tylko odczyt): BD 6xCAV, DVD 8xCAV
I/O: Super-Speed USB (USB 3.0), AUX
komunikacja: Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T), IEEE 802.11 b/g/n, Bluetooth 2.1 (EDR)
wyjścia AV: HDMI, analog AV, cyfrowe optyczne

Kontroler DualShock 4:
wymiary: 162mm x 52 mm x 98mm (szerokość, wysokość, głęokość – przewidywane)
waga: 210g (przewidywana)
przyciski, przełączniki: PS Button, przycisk SHARE, przycisk OPTIONS, przyciski kierunkowe, przyciski akcji, R1/L1/R2/L2, lewa ga??ka/L3, prawa ga??ka/R3, Pad Button
touchpad: dwupunktowy, mechanizm kliknięć, pojemnościowy
sensor ruchu: six-axis (trzy-osiowy żyroskop, trzy-osiowy akcelerometr)
inne funkcje: podświetlany pasek, wibracje, wbudowany głośnik mono
porty: USB (Micro B), extension port, jack na headset stereo
bezprzewodowa komunikacja: Bluetooth Ver 2.1+EDR
bateria: wbudowana litowo-jono, ładowalna, pojemność 1000mAh (przewidywany), napięcie DC3,7V (przewidywane)

Kamera PlayStation 4 Eye:
wymiary: 186mm x 27mm x 27mm (szerokość, wysokość, głębokość – przewidywane)
waga: 183g (przewidywana)
ilość pikseli: maksymalnie 1280×800 pikseli x 2
ilość klatek: 1280×800 pikseli @ 60fps, 640×400 pikseli @ 120fps, 320×192 pikseli @ 240fps
format wideo: RAW, YUV (nieskompresowany)
obiektyw: dwa obiektywy, przysłona f/2.0, fixed focus
ostrość: 30cm – nieskończoność
pole widzenia: 85 stopni
mikrofon: 4 kanałowy
połączenie: dedykowane PS4 (AUX)
długość kabla: 2 metry (przewidywana)


AKTUALIZACJA: 2012-12-18 22:24:46

Według doniesień płynących z sieci pod koniec listopada odbyło się zorganizowane przez Sony spotkanie w którym uczestniczyli wybrani twórcy gier. Tematem przewodnim było zaznajomienie ich ze szczegółami dotyczącymi możliwości technicznych konsoli PlayStation 4, a także przekazanie w ich ręce nowej wersji narzędzi developerskich o nazwie roboczej „Orbis”. Cała platforma opiera się o układ AMD A10 (łączy ze sobą funkcje CPU i GPU), który połączony jest z 8 lub 16 GB pamięci RAM. Orbis jest drugą wersją stworzonych przez Sony dev-kitów. Kolejna ma trafić w ręce twórców w styczniu 2013 roku i z grubsza odpowiadać temu, co będzie zawierać w sobie sklepowa wersja PS4. Finalna, czwarta wersja pojawić ma się w lecie przyszłego roku.PlayStation 4 pozwalać ma na bezproblemowe odpalanie gier w rozdzielczości 1080p, które pracować będą w stabilnych 60 klatkach na sekundę, nawet przy obsłudze obrazu 3D. Urządzenie wyposażone ma być w napęd optyczny Blu-Ray, a także posiadać dysk twardy o minimalnej pojemności 256GB.

Usprawnione XMB (Xross Media Bar) pozwalać ma na korzystanie ze wszystkich funkcji konsoli w dowolnej chwili, między innymi na kupno gier z PS Store i zainstalowanie ich bez konieczności wychodzenia z gry i przerywania zabawy.

Wątek zbiorczy, w razie pojawienia się nowych informacji zostanie uaktualniony.