Miejsce zamieszczenia reklamy nie jest, a przynajmniej nie powinno być, przypadkowe. Komuś niezorientowanemu w reklamowej rzeczywistości może się wydawać, że każda reklama może odnieść porównywalny sukces. A szanse na niego wzrastają wraz z pieniędzmi, jakie reklamodawca jest w stanie wyłożyć na reklamę. Nic jednak bardziej mylnego. Efektywny przekaz promocyjny to nie ten najdroższy, ale ten umieszczony w miejscu dobrze widocznym dla potencjalnych klientów firmy. Ta grupa nie obejmuje całej ludzkości. Wręcz przeciwnie, im dokładniej zostanie sprecyzowana, tym skuteczniej agencja reklamowa Kraków będzie mogła wybrać kanał i środki przekazu. Wszystko tak naprawdę zaczyna się od dobrego samopoznania. Należy przyjrzeć się swoim produktom i zastanowić, kogo mogą one zainteresować. To właśnie do tych ludzi należy skierować swój przekaz. Poszczególne grupy społeczne preferują konkretne środki komunikowania masowego i właśnie w nich należy umieścić skierowane do nich materiały promocyjne. To podstawa reklamy.