Jak zapewne już wiecie, w okresie świątecznym w związku z atakami hakerów użytkownicy PSN nie mieli możliwości uzyskania połączenia internetowego przez swoje konsole. Problem został rozwiązany po kilku dniach, jednak do tej pory Sony siedziało cicho i wydawało się już, że chce tę wpadkę zamieść pod dywan nie oferując graczom żadnej rekompensaty straconych dni rozgrywki. Szanowni Państwo! Doczekaliśmy się przeprosin!

Okres świąteczny był wymarzonym czasem dla graczy na rozgrywkę. Ci ‚najgrzeczniejsi’, którzy znaleźli konsolę pod choinką mieli z kolei okazję do zapoznania się z mocą PS4 na własnej skórze… Otóż nie do końca.

Idealnie w wigilię Bożego Narodzenia grupa hakerów pod pseudonimem Lizard Squad zaatakowała zarówno PSN jak i konkurencyjne Xbox Live najnowszym systemem DDoS – udoskonalonym ‚zapychaczem’ serwerów. Efekt był natychmiastowy i w moment serwery dedykowane pod konsole padły. Zaniepokojeni gracze zaczęli składać zażalenia w kierunku producentów. Nie jest to nic dziwnego. Opłacone dni oferty PSplus przepadały jeden po drugim.

Fale krytyki które otrzymywał oficjalny fanpage PlayStation na facebooku odbijane były oschłym ‚pracujemy nad rozwiązaniem problemu, już wkrótce psn bedzie działać‚. Zero konkretów, jedna wielka dezorientacja. Osobiście najbardziej irytował mnie brak jakiejkolwiek pokory i skruchy względem gracza, przykładem czego niech będą posty ogłaszające świąteczne promocje i na przekór problemom zachwalanie funkcjonalności urządzenia Sony. Szczerze mówiąc w okresie kryzysu mogli sobie tego odpuścić…

Atak hakerów najbardziej odbił się na osobach, które otrzymały konsolę na święta, ponieważ nie były one w stanie pobrać wymaganych aktualizacji. Bardzo jestem ciekaw w jakim stopniu problemy te wpłynęły na wzrost sprzedaży u konkurencji, która uporała się z DDoS’em w 2 dni! (Sony zajęło to ponad 5).

Na szczęście po niemal tygodniu od całej afery na oficjalnym blogu PlayStation ukazał się wpis, w którym Sony wreszcie przeprasza klientów za problemy i dziękuje za cierpliwość graczy.

Dodatkowo producenci konsoli obiecali zadośćuczynienie w następującej postaci:

Użytkownicy posiadający wykupione bądź próbne członkostwo PSplus w czasie trwania problemów, po upływie terminu ważności aktualnej subskrypcji dostaną dodatkowe pięć dni w gratisie.
Wszyscy użytkownicy PSN otrzymują jednorazowy upust wysokości 10% na dowolny tytuł z PlayStation Store.

Cóż… nie jest to szczyt hojności, jednak ważne że slogan ‚dla Graczy’ ciągle ma jakieś znaczenie – nie tylko w celach reklamowych.