Fachowcy od marketingu specjalizują się w odgadywaniu skrytych potrzeb klientów, ale równie często po prostu im je uświadamiają. Wiedza o potrzebach konsumentów pozwala marketerom wychodzić naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i przygotowywać odpowiednie strategie reklamowe produktów. Dobra kampania reklamowa musi opierać się na dialogu z konsumentem. Najlepszym sposobem na to jest zastosowanie jednego z wielu narzędzi field marketingu.

Kupię to, co wpadnie mi w oko

O popularności field marketingu decyduje jego skuteczność. Korzystając z odpowiednich narzędzi field marketingowych można w szybki i efektywny sposób odpowiedzieć na działania konkurencji. Aby klient poczuł pragnienie posiadania danego produktu, a w konsekwencji zdjął go ze sklepowej półki, musi najpierw wiedzieć o jego istnieniu. Zdają sobie z tego sprawę producenci, którzy inwestują spore pieniądze w kampanie reklamowe wpuszczanych na rynek produktów. Na wielką, medialną kampanię marketingową stać tylko największe firmy, ale małe i średnie przedsiębiorstwa nie są pozostawione same sobie. Agencje reklamowe prześcigają się w wymyślaniu coraz bardziej zaskakujących i oryginalnych form animacji sprzedaży, których zadaniem jest nakłonienie potencjalnego klienta do podjęcia decyzji o zakupie.

Formy field marketingu

Na rynku działa wiele firm zajmujących się projektowaniem i produkcją materiałów wspierających sprzedaż. Wyniki ich pracy znajdziemy w każdym sklepie. To różnego rodzaju standy, za którymi czekają na klientów uśmiechnięte hostessy, stojaki z promowanymi towarami, naklejki. Ale nawet po wyjściu ze sklepu nie uciekniemy przed reklamą. Bilbordy, spoty wyświetlane na ekranach LCD,brandeventy czy degustacje na ulicach- to wszystko wpisuje się w strategię marketingu terenowego. Field marketing obejmuje wszystkie działania w terenie, mające na celu bezpośrednią prezentację produktu konsumentowi. Pod pojęciem ? terenu? kryje się zarówno powierzchnia sklepu, jak i miejsca, w których potencjalny klient pracuje i spędza swój wolny czas. Działania field marketingowe skierowane są nie tylko na konsumenta, ale również na placówki handlowe, dla których przygotowywane są programy lojalnościowe i motywacyjne.

Producent musi włożyć wiele wysiłku i pieniędzy,aby nowy produkt zaistniał w świadomości klienta. Jednak zyski ze sprzedaży są niezbitym dowodem na to, że jest to dobra inwestycja. Na dodatek, przy rosnącej konkurencji, wciąż poszukiwane są nowe sposoby na przyciąganie uwagi klientów. Reklama zaczyna upodabniać się do sztuki, w której jedynym ograniczeniem twórcy staje się jego wyobraźnia.