Z pewnością w dzisiejszych czasach konkurencja przeniosła się z wymiaru rzeczywistego na wymiar wirtualny. Wiele firm zdaje sobie już tego sprawę i dlatego stara się jak najlepiej pozycjonować swoją stronę w wyszukiwarce. Niestety, nie wszystkie firmy zdają sobie sprawę z tego, że proces ten jest bardzo długotrwały i żmudny. Dodatkowo, nie zawsze przynosi on oczekiwane efekty, ponieważ wystarczy, że zmieni się algorytm wyszukiwarki i nasza strona może spaść w wynikach bardzo nisko. Osobom, które chcą widzieć efekty bardzo szybko – niemal od razu – poleca się kampanie AdWords. One, w przeciwieństwie do naturalnego pozycjonowania, powodują, że nasza strona wyświetla się w wynikach bardzo wysoko – jest to jedna z pierwszych trzech pozycji. Kiedyś kampanie AdWords nie były tak powszechnie kupowane, ponieważ bardzo charakterystyczne było wyświetlanie reklamy i konsumenci unikali klikania w pierwsze trzy pozycje. Jednak sytuacja ta diametralnie się zmieniła, kiedy wyniki z kampanii AdWords zaczynały przypominać te z naturalnego wyszukiwania.