Dla Japończyków premiera PS4 znacząco odbiegała od tego, do czego byli przyzwyczajeni. Dotychczas dostawali konsole PlayStation jako pierwsi, tym razem jako ostatni – z liczących się rynków. Najwidoczniej nie żywili oni jednak urazy do Sony za takie postępowanie, bo sprzedaż PlayStation 4 w Kraju Kwitnącej Wiśni prezentuje się nadzwyczaj okazale.

PlayStation 4 w Japonii zadebiutowało 22 lutego 2014 roku, więc informacje ze sklepów dotyczące sprzedaży w pierwszych dniach obecności konsoli na rynku zdążyły już spłynąć gdzie trzeba.

Wynika z nich, że w ciągu pierwszych dwóch dni sprzedaży PlayStation 4 znalazło 322,083 nabywców. Jest to świetny wynik, jeśli porównamy go chociażby z tym, który w 2006 roku osiągnęło PS3 (88,443 sprzedanych egzemplarzy w 48 godzin) to możemy mówić o ogromnym sukcesie.

Japonia to kolejne potwierdzenie tego, że Sony tak po prostu udało się PlayStation 4. Mimo swojego rodzaju „zdrady”, której dopuściła się japońska korporacja na rodzimych graczach wyniki są doskonałe, a zapewne w najbliższych tygodniach PS4 dalej będzie bardzo popularnym sprzętem w Kraju Kwitnącej Wiśni.