O tym, czy zatrudnić agencję reklamową, nie będziesz oczywiście decydować jedynie w oparciu o same koszty takiej decyzji. Równie istotną sprawą będzie znalezienie agencji, której styl pracy będzie ci odpowiadał. Niektórzy przedsiębiorcy zatrudniają agencje, gdy tylko mogą sobie na to pozwolić; ich zdaniem korzystanie z usług niezależnych specjalistów i osobiste odwożenie ogłoszeń do redakcji gazet to tylko strata czasu; wielu biznesmenów zdaje sobie sprawę, że nie bardzo dają sobie radę z reklamowaniem firmy; ich motywy są zresztą rozmaite. Inna zaś grupa przedsiębiorców prędzej zbankrutuje, nim pozwoli komukolwiek pokierować tak istotną dziedziną jak reklamowanie ich firmy. Są wreszcie i tacy, którzy znajdują się gdzieś pośrodku między dwoma biegunami. Zastanów się zatem nad takimi kwestiami: Czy należysz do menedżerów którzy zostawiają „pole do popisu” swym pracownikom? W takim wypadku użycie agencji reklamowej to dla ciebie doskonałe rozwiązanie. Czy może jesteś raczej menedżerem, który lubi „trzymać rękę na pulsie”? W takim wypadku możesz dla wygody korzystać z usług agencji reklamowej, ale wybierz taką, która oczekuje od ciebie ścisłej współpracy.