Narzędzia deweloperskie (tzw. devkity) krążą już od jakiegoś czasu wśród twórców gier. W grudniu, wraz z doniesieniami o kodowej nazwie nowej konsoli Sony – „Orbis”, pojawił się zarys tego, jakie podzespoły znajdą się wewnątrz obudowy PlayStation 4. Teraz serwis VGLeaks donosi, że udało mu się uzyskać dostęp i dokładnie przyjrzeć będącym w obiegu devkitom (włączając w to najnowsze serie). Ich specyfikacja ma być bardzo zbliżona do tego, co znajdzie się w ostatecznej wersji, która trafi w przyszłości do sklepów. Trudno stwierdzić, czy faktycznie tak się stało, czy ktoś ma po prostu bujną wyobraźnię. Tak czy inaczej szansa, że informacje są prawdziwe oczywiście jest (źródło podobno wiarygodne), a więc warto rzucić okiem na to, co być może znajdzie się na pokładzie PS4.

„Wypłynęły” specyfikacje trzech narzędzi deweloperskich, jednak warto skupić się na tej najnowszej, datowanej na styczeń 2013 roku, która ma być rzekomo bardzo zbliżona do sklepowej wersji PlayStation 4:

CPU: 8-rdzeniowy Jaguar
GPU: Liverpool GPU
RAM: zunifikowane 8GB dla devitów (4GB dla konsoli w wersji sklepowej)
Podsystemy: HDD, kontroler sieciowy, napęd BD, kontroler Bluetooth, WLAN, HDMI (1920×1080@3D)
Analogowe wyjścia: audio, kompozytowe wideo
Połączenie: USB 3.0 (cel ponad 200 MB/s)
ORBIS Dualshock
Podwójna (Dual) kamera

Tak więc tak to ma z grubsza wyglądać. Oczywiście pewne zmiany mogą zajść i zapewne zajdą, jednak powinniśmy spodziewać się bardziej kosmetyki, niż trzęsienia ziemi. Proces projektowania nowej konsoli na pewno jest długi i skomplikowany, więc na obecnym etapie prac na kluczowe zmiany po prostu nie ma miejsca. Specyfikacja ta zdradza, że na rozdzielczość 4K pewnie nawet ze względu na połączenie nie mamy co liczyć. Ciekawie wygląda ta podwójna kamera – czyżby PlayStation Eye było już wbudowane w nową konsolę? Nie miałbym nic przeciwko. Obecnie pozostaje czekać na potwierdzenie, lub zdementowanie tej specyfikacji w przyszłości przez Sony.