Większość działających w Polsce agencji reklamowych opłaty za swe usługi pobiera na zasadzie prowizji – system ten omawiamy poniżej. Są też jednak agencje, które wyznaczają konkretne stawki za konkretne usługi. I tak agencja reklamowa w mieście średniej wielkości może żądać około 2 milionów złotych za wyprodukowanie reklamówki radiowej z udziałem dwóch lektorów i z licencjonowaną muzyką. Ceny wzrastają, jeśli zechcesz użyć wyszukanych efektów specjalnych (dodatkowo 1,5 do 3 min. zł), czy też specjalnie skomponowanej piosenki reklamowej (tzw. dżingiel, ang. jingle – dodatkowo 1,2 min. zł). Znana agencja w Warszawie może mieć stawki wyższe o 25 procent, albo nawet i więcej. Warto pamiętać, że mówimy tu tylko o kosztach wyprodukowania reklamy, bez wykupienia miejsce gazecie czy na antenie. Część, a niekiedy nawet całość zapłaty, jaką otrzymuje agenc _ reklamowa, nie musi być bezpośrednio pokrywana przez ciebie Tradycyjnie bowiem agencje reklamowe czerpią część lub nawet całe;. swych dochodów z prowizji, jakie płacą im media (gazety, rozgłośna radiowe itp.) Załóżmy na przykład, że agencja Karwowski i spółka działając na rzecz firmy ABC Majsterkowania, wykupiła w czasopiśmie Domowe Naprawy powierzchnię reklamową za kwotę 50 mln zł Firma ABC Majsterkowania zapłaci agencji 50 mln zł.
Usługi agencji
Losowe artykuły:
Bony rabatowe
Jak każda kobieta uwielbiałam robić zakupy. Niestety nie miałam zbyt dużo pieniędzy więc zmuszona byłam wyszukiwać różnorakie okazje. Wszystkie wyprzedaże miałam doskonale opanowane. A...
Drukarnia etykiet samoprzylepnych
Przychodzi moment, że do kuchennych szafek i szuflad wkrada się bałagan. Pudełka przewracają się jedne na drugie i ciężko jest znaleźć cokolwiek. Przyprawy w...