Każdy ma świadomość jak wygląda tradycyjna smycz reklamowa. Pasek tworzywa sztucznego z nadrukowanym logiem jest powszechnym widokiem. Jednakże producenci smyczy zaczynają eksperymentować z materiałami i kształtami tworząc bardziej zapadające w pamięć wzory.

Jednym z najładniejszych wzorów, które znacząco odbiegają od powszechnej normy, jest smycz okrągła. Jest ona wykonana z tkanego naokoło poliestru. Dzięki temu pasek smyczy ma kształt walca. Wydaje się mocniejszy i bardziej masywny, przez co smycz budzi większe zaufanie i przyciąga wzrok. Loga firm nadrukowane na okrągłe smycze reklamowe charakteryzują się elegancją i unikatowym efektem wtopienia loga w smycz. Ostatecznie smycz wygląda elegancko i budzi zaufanie swoją masywnością. Wydaje się po prostu produktem z górnej półki. Rozdawanie podobnych gadżetów polepsza wizerunek firmy w oczach klientów.

Niestandardowe wzory smyczy reklamowych coraz częściej pojawiają się w polskim marketingu. Dzięki nim każda firma może zaprojektować swoje własne, całkowicie unikatowe gadżety.