Gry mają zdecydowanie różne poziomy trudności trofeów. W niektórych wbicie brązowych pucharków bywa większym wyzwaniem, niż zdobycie platyny w innych. Sony również to zauważyło i wprowadziło drobny, ale na pewno bardzo przyjemny dodatek do systemu trofeów na PlayStation 4.

Sony podzieliło się z graczami informacją, że na PS4 otrzymamy nowy sposób sortowania trofeów. Oczywiście klasyczny podział na: brązowe, srebrne, złote i platynę zostanie, ale na liście będziemy mogli pogrupować je również według trudności zdobycia.

Nowy podział będzie zbliżony do tego, co znamy z figurkowych bitewniaków (tych offline oczywiście 😉 ): common, rare, very rare i ultra rare. Czyli od powszechnych, aż po wyjątkowo rzadkie pucharki. Jakiemu trofeum przypadnie określona kategoria? To już będzie zależało od samych graczy, ponieważ system będzie na bieżąco analizował informacje ile graczy zdobyło dane trofeum i dynamicznie obliczał ich rzadkość.

Jest to bardzo miły dodatek, który bynajmniej nie jest nowy. Większość nieoficjalnych rankingów trofeów oferuje taką funkcjonalność już od paru lat na identycznych zasadach. Jednak teraz, gdy taki „ficzer” oficjalnie wprowadza Sony zasięg tego typu rozwiązania dramatycznie się zwiększy. A Łowcy Trofeów już na konsoli będą mieli pogląd na to, czy niewinnie wyglądający brąz wpadnie po 5 minutach, czy po 5 godzinach starań.