Marketing i jego formy

Najprościej definiując marketing to proces, w którym głównym celem jest zaspokoić potrzeby potencjalnych nabywców a przy tym osiągnąć zysk. Jest to przemyślana strategia oparta na wiedzy i badaniach współczesnego rynku. Wyróżniamy różne formy marketingu, każdy znajdzie dla siebie coś go zainteresuje i przekona do kupna danego produktu. Oto one:
-sprzedaż wysyłkowa, polega na składaniu zamówienia poprzez katalogi bądź broszury dostępne przez internet lub bezpośrednio przez firmę
-marketing internetowy, wykorzystuje do sprzedaży swoich produktów internet, i stworzone przez daną firmę strony internetowe z niezbędnymi informacjami
-telemarketing, polega na kontakcie telefonicznym z konsumentami, sprzedaż odbywa się za pomocą telefonu i z pomocą przeszkolonego konsultanta telefonicznego
-sprzedaż stacjonarna, która odbywa się w określonym miejscu i bezpośrednio możliwy jest kontakt ze sprzedawcą
-marketing za pośrednictwem telewizji, polega na reklamowaniu produktów i usług za pomocą reklamy telewizyjnej, są to reklamy z możliwością bezpośredniej reakcji konsumentów.
Do wyboru są różnorodne formy marketingu. Każdy klient znajdzie najbardziej odpowiadającą mu formę zakupu towarów bądź usług.