Sporo mówi się ostatnimi czasy o mocy PS4 względem komputerów PC. Nagrabiło sobie ostatnio u graczy konsolowych DICE, którego Battlefield 4 na next-genach będzie najprawdopodobniej zauważalnie gorszy pod względem grafiki niż na PC-tach. Po drugiej stronie barykady postanowili ustawić się twórcy Planetside 2 i pokazać, że jeśli się chce, to da się wyciągnąć z konsol tyle co z komputerów stacjonarnych.

Przedstawiciel studia tak wypowiedział się w kwestii jakości grafiki w powstającym PlanetSide 2:

Opierając się na sprzęcie w PS4 planujemy oddać w ręce graczy grafikę, która porównywalna będzie z highendowym PCtem. PlanetSide 2 już teraz wygląda świetnie, a możliwość użycia wszystkich technicznych możliwości PS4 aby podbić jakość grafiki na pewno spodoba się naszym graczom.

Niektórzy powiedzą – „spokojnie, PlanetSide 2 to nie jest Battlefield 4”. Zgadza się, nie jest. Ale też jego twórcy, ludzie z Sony Online Entertainment to nie jest DICE. PlanetSide 2 wygląda dla mnie bardzo dobrze. Nie powala graficznie tak jak BF4, ale developerzy tej gry nie mają podstaw do tego, aby się jej wstydzić.

Za to mogą zapisać sobie plusa u wielu graczy. PlayStation 4 naprawdę będzie mocną konsolą i przy odrobinie „czułości” da się z niej wyciągnąć dużo. Na tyle dużo, aby nie musieć obcinać grafiki względem wersji przeznaczonej na mocne, wypasione komputery osobiste.

Jak będzie w praktyce – przekonamy się po premierze PlanetSide 2 na PS4. Jednak nie mam żadnych podstaw do tego, aby nie wierzyć w zapowiedzi developerów. Kłamstwo w tym wypadku miałoby wybitnie krótkie nogi. Wypada więc założyć, że grafika w PS2 na PS4 (oczywiście chodzi o PlanetSide 2, niefortunnie skraca się nazwa tej gry 😉 ) będzie porównywalna do tej, którą zobaczymy na mocnym komputerze, co jest bardzo dobrą wiadomością. Da się, DICE? Jasne, że się da. Trzeba się tylko trochę postarać, a nie wychodzić z założenia, że „ludzie i tak to kupią”.