Branża reklamowa ma obsesję na punkcie wyglądu. Wizerunek. Prezentacja. Percepcja. Przemysł reklamowy koncentruje się bardziej na tym, jak coś wygląda niż na tym, jakie jest w rzeczywistości. Niekiedy agencje reklamowe padają ofiarą takiego właśnie podejścia nawet w stosunku do siebie samych. Większość ludzi reklamy to śmietanka biznesu. We współpracy są uczciwi i bezpośredni. Naprawdę staną po twojej stronie. Jest jednakże kilka wyjątków na które warto uważać.Wystrzegaj się agencji, dla której zdobyte nagrody są większym powodem do dumy niż rzeczywiste wyniki. W reklamie większość nagród przyznaje się za zdolności twórcze i talent, a nie za pomnożenie obrotów. Zdarzają się więc agencje, dla których najważniejszym celem jest ozdobienie całej ściany nagrodami i dyplomami. Dobra agencja może zdobywać sporo nagród, ale koncentruje się na twoich celach, a nie na wygrywaniu konkursów.Wystrzegaj się agencji, która jest dla ciebie zbyt duża. Są to agencje, które utraciły niedawno poważnego klienta, a teraz starają się zdobyć kilku mniejszych, by w ten sposób uzupełnić braki w dochodach. Na początku będą cudowni. Tobie zaś zaimponuje możliwość powiedzenia „a tak, Agencja A.B.B.A. pracuje dla mnie.” Jednakże, gdy tylko jeden z większych od ciebie konkurentów zleci im jakieś zadanie, ty będziesz pierwszy w kolejce za drzwi.