Czy gadżety firmowe są opłacalne?

Wiele firm inwestuje w bloczki firmowe, czyli niewielkie notesy z wyrywanymi kartkami. Służyć one mają przede wszystkim dyskretnej reklamie firmy (na bloczku z reguły oprócz nazwy i loga znajduje się adres siedziby firmy, adres strony internetowej oraz numery kontaktowe). Jaka jest szansa, że dzięki takiemu bloczkowi o firmie usłyszy więcej osób? Właściwie stosunkowo niewielka; trzeba by założyć, że klient zapisze na przykład numer swojego telefonu na kartce z tego właśnie bloczku i komuś ją poda oraz że osoba ta dokładnie przeczyta widniejące na niej dane firmy. Dlaczego więc przedsiębiorcy decydują się na druk takich bloczków? Z tego samego powodu, z którego kupują firmowe długopisy czy zszywacze do papieru; mimo znikomej szansy na powodzenie tej formy reklamy, firmowe gadżety dobrze się prezentują, a ponadto są doskonałym „prezentem” dla klienta – każdy z nas lubi gratisy, niezależnie od tego, jakie są. Ponadto drukarnie oferują bloczki w bardzo atrakcyjnych cenach; nie jest to więc duże obciążenie dla firmowego budżetu.