PS4life

Produkcje, które proszą się o wsparcie PlayStation Move

Kontrolery ruchowe dla PlayStation wyróżniały się dokładnością i precyzją, a ich cena nie jest już zbyt wysoka. Najnowsza konsola od Sony współdziała z Move, jednak nie posiada żadnych kompatybilnych gier. Czy coś się zmieni? 

Na początek wiadomość od samego Shuhei Yoshidy:

Sterowanie ruchowe było czymś w grach imprezowych i sportowych, tanecznych i muzycznych. Jednak nie sądzę by w tej chwili ludzie mieli ochotę na więcej takich gier.

Osobiście się z tym nie zgadzam. Na PlayStation 3 było parę gier, które świetnie współdziałały z Move i chodź czasem nie wprowadzały wiele do samej rozgrywki, jak np w Heavy Rain, to dodawały pewien efekt immersji. Na konsolach nowej generacji możemy zapomnieć o kontrolerach ruchowych aż do premiery Morpheusa, z którym będą wspaniale współdziałały. Uważam, że jest to beznadziejny ruch, gdyż wiele produkcji wręcz prosi się o zastosowanie tej technologii.

Killzone: Shadowfall

image_killzone_shadow_fall-22354-2660_0016

Poprzednia odsłona serii, czyli Killzone 3 mógł być obsługiwany zarówno przez pada jak i kontrolery ruchowe, dzięki czemu świetnie strzelało się przy użyciu Sharp Shootera. Dlaczego sequel nie posiada tej opcji? Co z ludźmi, którzy kupili te akcesoria od Sony i nie mogą ich używać na najnowszej platformie pomimo, że jest to technicznie możliwe? Być może nie był to najwygodniejszy sposób na celowanie, jednak wprowadzał jakąś innowację.

Hellraid

1402927352-hellraid-2

Nadchodząca produkcja polskiego studia Techland może zainteresować mrocznym klimatem i przyjemną siekaniną, jednak nie wprowadza żadnych interesujących nowości. Dlaczego więc nie zaimplementować obsługi kontrolerami ruchowymi? Jeden odpowiadałby za jedną z dłoni naszej postaci, dzięki czemu moglibyśmy jednocześnie zasłaniać się tarczą i szykować do ataku drugą ręką. Świetna sprawa, która nie tylko umożliwiałaby wczucie się w rzeź dziejącą się na ekranie, ale również nie pozwoliłaby się nudzić. Jako Mag moglibyśmy rzucać zaklęcia przy pomocy skomplikowanych ruchów i gestów, co z pewnością byłoby niezłym wyzwaniem nawet dla hardcorowych graczy.

Dead Island 2

11162823

Po ostatnich pokazach tej produkcji można było zauważyć, że oprócz grafiki i wielkości świata wiele się nie zmieniło. To nadal ta sama gra, z tą samą mechaniką walki i bez trybu kooperacji znudzi się w kilka godzin. Poprzednie części od Techlandu posiadały możliwość walki analogowej, tzn. tak, jak wychyliliśmy drążek, tak nasz bohater zamachiwał się bronią. Pasuje to idealnie do PlayStation Move, a dzięki machaniu nie tylko walka byłaby ciekawsza, ale również bardziej satysfakcjonująca.

Dlaczego Sony zabija swoje pomysły nie próbując ich wspierać? Dlaczego boją się zaryzykować i postawić na coś wyjątkowego? Tak było z Vitą, Move i mam nadzieję, że podobny los nie spotka Morpheusa, w którym pokładam wiele nadziei.

Macie własne pomysły na gry, które nadają się pod kontrolery ruchowe? Posiadacie Move? Jakie są Wasze przewidywania odnośnie przyszłości tego akcesorium?

O autorze Wyświetl wszystkie posty

avatar

Rafał Kuźmiński

Niepoprawny optymista, pracowity, z dużym zapałem do tworzenia. Fan serii Assassin's Creed i konsol przenośnych. Od najmłodszych lat podróżujący wraz z hobbitami po Śródziemiu, zahaczając od czasu do czasu do Wyzimy na kufelek z Geraltem.